| www.addiko.ba |
|
Intervju – Suzana Tihi Babić, direktorica Sektora upravljanja ljudskim resursima Možete li nam opisati Vašu ulogu u Addiko banci u 3 riječi (i zašto baš te riječi)? Ljudi, zato što se bavim svim aspektima i tokovima u koje su ljudi u organizaciji uključeni. Kultura, zato što je ključna i pravi razliku, uključena sam u kreiranje i čuvanje iste. Vrijednosti (ali i principi), jer su kompas za ponašanja, daju jasnoću i lakoću. Šta je to što Vas najviše inspiriše u radu sa ljudima i koji je najinspirativniji trenutak u Vašoj HR karijeri u Addiko banci? Inspirišu me uspjesi, rezultati, kada tim pobijedi ego, pamet, znanje, ideje, smijeh i osmijeh u banci, nesebična podrška među ljudima, puno toga me inspiriše. A nainspirativnije su mi situacije kada se uspijem izboriti za neko rješenje ili inicijativu koja je neobična, prije svog vremena, koja malo rasklima predrasude i navike. Recimo, kandidat koji je je po svemu outsider, a mi prepoznamo vrijednost i potencijal pa bude divna priča. Balans između privatnog i poslovnog života postaje sve važniji faktor za zadovoljstvo zaposlenika. Kako Addiko banka održava ravnotežu između poslovnih ciljeva kompanije i potreba zaposlenih? Tako što razumijemo da svi mi imamo privatne živote i potrebe i da je zaposlenima razumijevanje tih potreba visoko na listi vrednovanja svog poslodavca. Poslodavci moraju kreirati dovoljno fleksibilne modele rada ali i jasna ponašanja koja su prihvatljiva ili neprihvatljiva. Da budem u potpunosti jasna, politikama, procedurama i odlukama uređujemo svaku, pa i ovu oblast ali kultura je ta koja mora izroditi željena ponašanja i rezultate. Dakle, propisali smo hibridni način rada i fleksibilnost ali kultura i ljudi čije su vrijednosti ispravne rezultiraju nepostojanjem bilo kakve zloupotrebe i obavljanjem zadataka blagovremeno i bez frustracija. Povjerenje mora biti uzajamno. Najdraža inicijativa koju ste uradili/pokrenuli za poboljšanje radnog okruženja? Poboljšati ili uništiti radno okruženje može odličan, odnosno loš lider. Najponosnija sam na inicijative kada sam uspjela spriječiti dolazak lošeg ili utjecati na dolazak odličnog lidera. Imala sam sreću da sam bila pitana i uključena u odabir pa onda sa tim ljudima u partnerstvu kreiraju se sve zdrave i korisne inicijative: edukacija, druženja, društveno korisne aktivnosti, otvorena komunikacija, briga o ljudima. Meni draga inicijativa je uvijek i bez izuzetka kvalitetan sistematski pregled zaposlenih. To prije spada u segment brige o ljudima i danas je skoro pa podrazumijevajući higijenik ali kada sam počela u raznim kompanijama sa ovom inicijativom nije bilo nimalo lako uvjeriti menadžment, a neki životi su spašeni, mnogi su promijenili životne navike i bili zdraviji i zadovoljniji. Obzirom na dinamičnost današnjeg poslovnog okruženja, koji su najveći izazovi sa kojima se suočavate prilikom privlačenja i zadržavanja talenata? Sve što se dešava globalno prisutno je i kod nas na lokalnom nivou, nedostatak ljudi, migracije, generacijske promjene, privlačnost odnosno neprivlačnost pojedinih industrija, promjena navika i percepcije prema poslu i poslodavcima. Meni je drago što je sve navedeno natjeralo poslodavce da istinski brinu o ljudima, njihovom angažmanu i zadovoljstvu. S druge strane, sada postoji opasnost da izgubimo mjeru, primarno balansa između fleksibilnosti, razumijevanja potreba zaposlenih i poštivanja rokova, ciljeva i pravila. Moramo biti konkurentni u kompenzacijama i benefitima, komunicirati jasno i zanimljivo interno i eksterno, pažljivo brinuti o svojoj reputaciji i etičnom poslovanju. Najupečatljivije riječi koje ste čuli od zaposlenika, a koje opisuju korporativnu kulturu Addiko banke? Netipični bankari. Što i jesmo. Možete li podijeliti neku posebnu priču o mentorstvu ili podršci između zaposlenika? Mentorstvo je sastavni dio našeg razvoja a posebna priča o mentorstvu je naša Ženska mentorska mreža, koju je Addiko banka u saradnji sa kompanijom Deloitte inicirala i organizuje uspješno već četiri godine. Opišite „duh“ vašeg sektora u jednoj riječi (i zašto baš ta riječ)? Prvo što mi je palo na pamet je rezilijentnost. Mi smo izgradile takav duh, odnose i sposobnost da možemo adekvatno odgovoriti težim danima i zadacima, a u dobrim danima znamo uživati i zabavljati se. Da možete dati jedan savjet sebi na početku karijere, koji bi to savjet bio? Opusti se. Poznato je da je otvorena komunikacija ključna za jačanje timskog duha i povjerenja unutar organizacije. Kako Vaša kompanija podržava i podstiče ovu vrstu komunikacije među zaposlenima? Tako što gradimo kulturu otvorene komunikacije na svim nivoima u organizaciji. A kultura se gradi i čuva svakodnevno, primarno ispravnim liderstvom. Postoji i niz aktivnosti, procesa i alata kako se podržava otvorena komunikacija. Navešću edukacije, team building, proces upravljanja učinkom, internu komunikaciju kao neke osnovne i bazične. Raznolikost i inkluzija postaju sve važniji aspekti radne sredine. Da li postoje određene mjere koje ste uveli kako biste ih unaprijedili i kako Vi pristupate ovim pitanjima? Mjere su primarno naš interni akt Politika o raznolikosti i inkluziji, kontinuirane edukacije ciljne skupine zaposlenika, promoviranje željenih ponašanja, učešće u projektima i aktivnostima koji se bave i razvijaju ovu oblast. Koji je to najveći izazov sa kojim ste se susreli obnašajući funkciju direktorice Sektora upravljanja ljudskim resursima? Kako teške menadžerske odluke i promjene koje utiču na živote ljudi komunicirati i realizovati sa dostojanstvom i empatijom. |